Najnovije vijesti
Zdravlje

Šokantni rezultati studije na 54.000 ljudi: ovaj spoj u hrani koju jedete može smanjiti ili povećati rizik od demencije

Novo istraživanje Sveučilišta Edith Cowan (ECU) i Danskog instituta za istraživanje raka (DCRI) sugerira da izvor nitrata u prehrani može igrati važnu ulogu u riziku od demencije. U velikoj studiji...

Analiza

Sažetak i signali

Studija na velikom uzorku sugerira da vrsta/izvor nitrata u prehrani može imati veze s rizikom od demencije. To zvuči alarmantno, ali takvi nalazi obično ne znače “jedite ovo/ono” bez konteksta: važni su način prehrane, drugi čimbenici i je li veza uzrok ili samo povezanost.

Više konteksta

U javnim raspravama o “nitrati i zdravlje” često se razlikuje porijeklo nitrata (npr. iz povrća u odnosu na prerađenu hranu) i moguće pretvorbe u tijelu. Povezanost u opservacijskim studijama ne mora značiti uzročnost, pa rezultati obično traže dodatnu provjeru.

Senzacionalizam38/100 Pretjerivanje30/100 Emocionalnost44/100

Teme

Demencija i prehrana 2 Nitrati u prehrani 2 Velika danska studija KOGNITIVNI RIZIK

Imena i pojmovi

Sveu0ili61te Edith Cowan ECU Danski institut za istra7eivanje raka DCRI Danska